Malle Pajula Foto: Priit Grepp

“Miks eestlased on nii suured sisustushuvilised?” päris Läti kolleeg Eesti juubeli puhuses küsitluses. Kusjuures olen ka ise märganud, et oleme küll, rohkem kui mitmed rahvad Euroopas. “Meil on see lihtsalt juba sees.”
Kodukaunistamise kampaania sai 1930ndail alguse osalt ideoloogilistel kaalutlustel, osalt tundest, et elu on juba nii tublil järjel, et inimesed võiksid suunata rohkem tähelepanu oma kodule ja koduümbrusele. Vabariigi ajal sai sisustusnõuandeid mõnelt leheküljelt naisteajakirjade lõpus, kus olid fotod tollal moodsatest funkinterjööridest ja mõnikord juurde kleebitud ka diivanikanga näiteid.

“Teile vist meeldib kodus olla,” arutles lõunanaabrist Eesti-sõber edasi.

Kindlasti oli ka vanas külaühiskonnas alati perenaisi, kelle lihtne tuba nägi välja etem kui teistel. Hiljem tekkisid juba kaunid juugendlikud taluhäärberid ja kohaliku linnakodanluse toonase õdususega kodud.
Nõukogude ajal oli Arsi, Uku või Tarbeklaasi toodanguga kergelt rahvuslikus stiilis kodu meie viis omakultuuri hoida. Ajakiri Kunst ja Kodu soosis loomingulisi interjööre. Aasta Kodu konkursil kuulen tihti, et “juba mu emal või vanaemal oli nõukogude ajal mittestandardne kodu”. Siis ei soovi ka järeltulijad tüüpilisi lahendusi.
Nii me loomegi enda ümber ilu võimaluste ja oskuste piires. Pannes kevadpühade ajal kasvõi nartsisside või pajuurbadega klaasvaasi rõõmsale laudlinale. “Teile vist meeldib kodus olla,” arutles lõunanaabrist Eesti-sõber edasi. Kuigi muidu tahame vägagi teada, kuidas me väljapoole paistame, ei tee me tõesti kodu kauniks vaid külaliste pärast. See on juba meie sees.

15. jaanuaril loosisime kõigi AS Ajakirjade Kirjastuse väljaannete tellijate seast ühe õnneliku, kes võitis endale uhiuue Nissan Micra. Võitjaks osutus ajakirja Käsitöö tellija Kadi Karro Tartust. Palju õnne!


Lisaks loosime märtsi keskel kõigi tellijate vahel 1000 euro väärtuses muid auhindu.
Vaata lisa: ajakirjad24.ee/lojaalsusprogramm